Sledujte nás na sociálních sítích

Články

Návod: Co dělat v případě, že se iPhone, nebo iPad nezapne?

Napsal

dne

Jablečné produkty, konkrétně modely s operačním systém iOS patří do skupiny chytrých produktů, které jsou z větší části stabilní, málo poruchové a uživatelé si chválí svižné reakce a okamžitou odezvu na požadované příkazy. Může však nastat nepříjemná situace, kdy dokáže iPhone, nebo iPad pořádně znervóznit, hlavně v případě, že vám zrovna vypršela záruční lhůta a vy už vidíte své milované zařízení na servisním stole. Není třeba vyvolávat paniku, jedná se o elektroniku u které nemůžeme předpovídat závěry. Pojďme se společně podívat na některé první kroky, kterých můžete využít v případě, že iOS zařízení nereaguje, nebo se dokonce ani nezapne – mluvím z vlastní zkušenosti, kdy bylo třeba pouze několik snadných zákroků a telefon následně fungoval bez problému. Někdy však nastane situace, že je třeba navštívit Apple Store, nebo nejbližší specializovanou prodejnu.

„HARD“ TVRDÝ RESTART – Krok číslo 1

Tvrdý restart

Někdy se vám může stát, že iPhone, nebo iPad přestane z ničeho nic reagovat a proto bude vyžadován restart. Stačí podržet  kombinaci tlačítek HomeButton + Power tlačítko (u novějších modelů je na pravé straně) u starších zařízení (nebo iPhone SE) jej najdeme na horní straně produktu. iPady mají tlačítko na horní straně. Podržte tlačítka zároveň po dobu 10-15 vteřin dokud se nerozsvítí logo Apple na obrazovce. Tvrdý reset smaže systémovou paměť a může tak vyřešit spoustu softwarových problémů.

OBNOVENÍ OPERAČNÍHO SYSTÉMU IOS S ITUNES – Krok číslo 2

Režim zotavení

Tento krok je trochu časově náročný, ale pokud tvrdý reset nevyřešil problém, pak budete muset vyzkoušet tento postup. Vaše iOS zařízení může mít softwarový problém, který nelze vyřešit pouhým restartováním a tak je třeba nainstalovat novou verzi prostřednictvím aplikace iTunes, kterou si můžete zdarma stáhnout do vašeho počítače. Pokud připojíte zařízení k počítači a ten jej detekuje, měla by se na displeji objevit nějaká známka komunikace – tedy nějaký obrázek, symbol, nebo text. Pokud telefon vyžaduje připojení k iTunes (kabel + logo iTunes) je systém poškozen a je třeba jej nahradit novou verzí. V otevřené aplikaci klikněte na tlačítko Obnovení, následně postupujte dle instrukcí. Doporučujeme před tím provést zálohu přes iCloud, nebo přes iTunes.

AKTIVACE DFU MÓDU NA VAŠEM ZAŘÍZENÍ – Krok číslo 3

Je možné, že telefon vyžaduje Direct Firmware Upgrade režim, což je speciální stav, při němž sice zařízení nadále komunikuje s iTunes, ovšem obrazovka je černá (nepoznáte, jestli se něco děje) a nespustí se iBoot – tedy startovací obrazovka s jablíčkem. DFU režim bývá jedno z posledních řešení, pokud vše ostatní selže. Například při jailbreaku se vám může stát, že se telefon ocitne v tzv. bootovací smyčce.

  1. Při vypnutém iOS zařízení zmáčkněte a tři vteřiny držte Power (On/Off) tlačítko.
  2. Spolu s Power tlačítkem stiskněte také Home tlačítko a obě dvě držte po dobu 10 sekund.
  3. Uvolněte Power tlačítko a dalších 10 sekund nadále držte Home tlačítko.
  4. Během 7 až 8 sekund by měl naběhnout DFU režim a iOS zařízení detekovat iTunes.

PŘIPOJENÍ ZAŘÍZENÍ DO ELEKTRICKÉ SÍTĚ – Krok číslo 4

nezapne

Může se stát, že vlivem rozdílné teploty, nebo pouhou náhodou dojde k úplnému vybití baterie ve vašem telefonu. Neváhejte a připojte vaše zařízení do elektrické sítě pomocí potřebného USB kabelu a adaptéru (v tomto případě doporučujeme zvolit silnější adaptér, který může produkt dobít rychleji). Nechte zařízení připojené několik minut, přičemž by se měl na displeji objevit symbol vybité baterie (červená značka).

STÁLE ŽÁDNÉ ŘEŠENÍ? – Krok číslo 5

V případě, že vaše zařízení nereaguje na žádný z uvedených postupů, pak mohlo dojít k nečekanému poškození některých komponentů, který běžný uživatel nezjistí. Pak je třeba navštívit specializovaný servis, nebo prodejnu, kde vám sdělí další postup v případě reklamace, nebo pozáručního servisu. Držíme palce ať vás oprava stojí co nejméně peněz!

 

Pokračovat ve čtení
Placená propagace Kruh
Začít komentovat

Návody | Tipy

Zajímavé odkazy

iMore.cz – Eshop s příslušenstvím a náhradními díly pro Apple iPhone, iPad i Watch za výhodné ceny a s opravdu rychlým dodání, do 24h

MacBookarna.cz – Bazar s použitými Apple MacBooky PRO/AIR/WHITE se zárukou

Poslední recenze

Oblíbené články