Sledujte nás na sociálních sítích

Články

Facebook kritizuje Apple prostřednictvím médií. Proč?

Napsal

dne

Partnerství mezi Applem a Facebookem bylo vždy na správné vlně a mnohdy se společně snažili předejít obchodním problémům vydáním nejrůznějších výjimek. Nicméně v poslední době se pouto poněkud rozpadlo, čemuž nasvědčuje ostrá kritika ze strany Facebooku. Nelíbí se mu vysoká provize v App Storu a omezení sledování uživatelů. Důvodem posledního pokárání bylo zavedení nových pravidel pro vývojáře, kteří byli povinni požadovat povolení k interakci s reklamními identifikátory. Ale protože to většina uživatelů pravděpodobně jednoduše odmítne, vývojáři se již začali připravovat na restrukturalizaci svého podnikání.

Facebook Inc. zveřejnil grafické bannery kritizující nový přístup společnosti Apple k interakci vývojářů s uživateli ohledně přijímání reklamy ve třech amerických novinách najednou: The Wall Street Journal, New York Times a Washington Post. Každý banner je jakýmsi článkem popisujícím nadcházející změny v App Store, negativní důsledky pro vývojáře aplikací, kteří budou zbaveni možnosti shromažďovat údaje o uživatelích a zobrazovat jim relevantní reklamy. Co se Facebooku nelíbí a kdo na to nejvíce doplatí?

If Tim Cook Were As Evil As Mark Zuckerberg | by Six4Three | Medium

Jak se vyjádřil Facebook? Citace:”Obhajujeme malé podnikání po celém světě, které je páteří Facebooku. Více než 10 milionů podniků používá naše reklamní nástroje každý měsíc k vyhledání klientů, najímání nových zaměstnanců a spolupráci se svými komunitami. Mnoho z nich sdílí obavy ohledně omezení ze strany společnosti Apple týkajících se personalizovaných reklam. Podle nové studie společnosti Deloitte 44% malých a středních podniků zvýšilo během pandemie používání personalizované reklamy na sociálních médiích a bez ní průměrný inzerent ztratí více než 60% tržeb.”

Zdá se to poněkud přesvědčivě, nicméně Apple se k situaci vyjádřil následovně: “Věříme, že mluvíme o banální ochraně našich uživatelů. Ti potřebují vědět, kdy jsou jejich data shromažďována a sdílena s jinými aplikacemi, weby a webovými službami, a samozřejmě by měli mít na výběr, zda to povolí nebo ne. Sledování transparentnosti v aplikacích pro iOS 14 nevyžaduje, aby Facebook změnil způsob podnikání generováním personalizovaných reklam. Jednoduše požaduje, aby poskytovaly uživatelům skutečné možnosti.”

Sledování v aplikacích pro iOS

Je pravda, že tím korespondence mezi Apple a Facebookem s největší pravděpodobností nekončí. Podle BuzzFeed News plánuje sociální síť nový příspěvek. Facebook v něm plánuje zdůraznit, že Apple neškodí jen malým podnikům, ale také mění ekonomický model, který se v průběhu let na internetu vyvinul. Mimochodem, stejná společnost se sídlem v Cupertinu byla obviněna před několika lety, když zavedla zákaz sledování uživatelů přes Safari.

Situace je skutečně velmi obtížná. Na jedné straně jednoduše není pochyb o tom, že vývojáři přijdou o část svých příjmů, protože nebudou moci uživatelům zobrazovat personalizované reklamy. Na druhou stranu však někteří vývojáři považují přístup Apple za správný. Například Mozilla nedávno chválila Apple a vyzvala uživatele, aby jej podporovali, aby si společnost náhle nerozmyslela a nezdržovala zavedení nových bezpečnostních požadavků.

Pokračovat ve čtení
Začít komentovat
Placená propagace

Návody | Tipy

Zajímavé odkazy

iMore.cz – Eshop s příslušenstvím a náhradními díly pro Apple iPhone, iPad i Watch za výhodné ceny a s opravdu rychlým dodání, do 24h

MacBookarna.cz – Bazar s použitými Apple MacBooky PRO/AIR/WHITE se zárukou

SmartyHodinky.cz – Obchod se zaměřením na chytré hodinky za skvělé ceny!

Vše co potřebujete vědět o mobilních tarifech najdete v našem přehledu.

Placená propagace

Poslední recenze

Oblíbené články