Články
Facebook kritizuje Apple prostřednictvím médií. Proč?

Partnerství mezi Applem a Facebookem bylo vždy na správné vlně a mnohdy se společně snažili předejít obchodním problémům vydáním nejrůznějších výjimek. Nicméně v poslední době se pouto poněkud rozpadlo, čemuž nasvědčuje ostrá kritika ze strany Facebooku. Nelíbí se mu vysoká provize v App Storu a omezení sledování uživatelů. Důvodem posledního pokárání bylo zavedení nových pravidel pro vývojáře, kteří byli povinni požadovat povolení k interakci s reklamními identifikátory. Ale protože to většina uživatelů pravděpodobně jednoduše odmítne, vývojáři se již začali připravovat na restrukturalizaci svého podnikání.
Facebook Inc. zveřejnil grafické bannery kritizující nový přístup společnosti Apple k interakci vývojářů s uživateli ohledně přijímání reklamy ve třech amerických novinách najednou: The Wall Street Journal, New York Times a Washington Post. Každý banner je jakýmsi článkem popisujícím nadcházející změny v App Store, negativní důsledky pro vývojáře aplikací, kteří budou zbaveni možnosti shromažďovat údaje o uživatelích a zobrazovat jim relevantní reklamy. Co se Facebooku nelíbí a kdo na to nejvíce doplatí?
Jak se vyjádřil Facebook? Citace:”Obhajujeme malé podnikání po celém světě, které je páteří Facebooku. Více než 10 milionů podniků používá naše reklamní nástroje každý měsíc k vyhledání klientů, najímání nových zaměstnanců a spolupráci se svými komunitami. Mnoho z nich sdílí obavy ohledně omezení ze strany společnosti Apple týkajících se personalizovaných reklam. Podle nové studie společnosti Deloitte 44% malých a středních podniků zvýšilo během pandemie používání personalizované reklamy na sociálních médiích a bez ní průměrný inzerent ztratí více než 60% tržeb.”
Zdá se to poněkud přesvědčivě, nicméně Apple se k situaci vyjádřil následovně: “Věříme, že mluvíme o banální ochraně našich uživatelů. Ti potřebují vědět, kdy jsou jejich data shromažďována a sdílena s jinými aplikacemi, weby a webovými službami, a samozřejmě by měli mít na výběr, zda to povolí nebo ne. Sledování transparentnosti v aplikacích pro iOS 14 nevyžaduje, aby Facebook změnil způsob podnikání generováním personalizovaných reklam. Jednoduše požaduje, aby poskytovaly uživatelům skutečné možnosti.”
Sledování v aplikacích pro iOS
Je pravda, že tím korespondence mezi Apple a Facebookem s největší pravděpodobností nekončí. Podle BuzzFeed News plánuje sociální síť nový příspěvek. Facebook v něm plánuje zdůraznit, že Apple neškodí jen malým podnikům, ale také mění ekonomický model, který se v průběhu let na internetu vyvinul. Mimochodem, stejná společnost se sídlem v Cupertinu byla obviněna před několika lety, když zavedla zákaz sledování uživatelů přes Safari.
Situace je skutečně velmi obtížná. Na jedné straně jednoduše není pochyb o tom, že vývojáři přijdou o část svých příjmů, protože nebudou moci uživatelům zobrazovat personalizované reklamy. Na druhou stranu však někteří vývojáři považují přístup Apple za správný. Například Mozilla nedávno chválila Apple a vyzvala uživatele, aby jej podporovali, aby si společnost náhle nerozmyslela a nezdržovala zavedení nových bezpečnostních požadavků.


-
Článkypřed 4 měsíci
Aplikace počasí v iOS 14 nabízí novou užitečnou funkci.
-
Článkypřed 3 měsíci
Návod: Jak změnit ikony aplikací na iOS 14?
-
Článkypřed 4 měsíci
Společnost Apple si patentovala revoluční displej pro skládací iPhone.
-
Článkypřed 4 měsíci
Máte problém s iOS 14? Apple si připravil jednoduché řešení.
-
Článkypřed 4 měsíci
iPhone 12 nabídne základní úložiště 64 GB. A co ostatní modely?
-
Článkypřed 4 měsíci
iOS 14: Funkce klepnutí na zadní stranu telefonu. Jak ji nastavit?
-
Článkypřed 4 měsíci
Designér tvoří ikonky pro iOS 14. Za týden si vydělal 100 tisíc dolarů.
-
Článkypřed 3 měsíci
Samsung, Xiaomi a OnePlus si utahují z nového iPhone 12