Sledujte nás na sociálních sítích

Články

Apple vyhověl Facebooku. Odkládá důležité bezpečnostní funkce.

Napsal

dne

Dává kritika a rezonance veřejnosti vůbec smysl? Ať už se nám, nebo poctivým vývojářům něco nelíbí, nebo jsme jinak nespokojeni s politikou společnosti Apple, neuděláme s tím vůbec nic. V Cupertinu jsou pevně přesvědčeni o svém právu jmenovat jakoukoli komisi a mimo jiné ani nebudou chtít poslouchat názor nespokojené většiny. Koneckonců, pokud uděláte ústupky v rámci vlastní iniciativy, v budoucnu můžete být ovlivněni i samotnými jedinci, což také není dobré. Začneme však pěkně od začátku a probereme změny v systému iOS 14, které se nelíbily především společnosti Facebook. Proč? Čtěte dál…

S představením nového operačního systému iOS 14 přišlo mnoho zajímavých funkcí, nástrojů, ale také řada změn, se kterými nemusí být každý spokojený. Součástí aktualizace jsou také nová pravidla pro vývojáře, která vyžadují, aby nesledovali uživatele v aplikacích bez jejich souhlasu. Spíše nešlo o požadavek, ale o skutečný zákaz, kterému by zabránily bezpečnostní mechanismy zabudované do aktualizace. Dříve bylo blokování křížového sledování k dispozici pouze v Safari, ale letos představitelé v Cupertinu cítili, že je čas chránit uživatele všech ostatních aplikací.

The Ultimate Guide to Facebook Carousel Ads -

Sledování v aplikaci

Jaký je smysl sledování? Jedná se o skvělou schopnost identifikovat konkrétního uživatele a zobrazovat mu relevantní reklamy. A protože mnoho aplikací je distribuováno zdarma a vydělává peníze z reklamy, mnoho vývojářů bylo novými pravidly zmateno. Facebook, který je spolu s Google jednou z největších reklamních platforem na světě, vydal prohlášení, ve kterém požaduje, aby jablečný gigant upustil od používání těchto škodlivých mechanismů, které by mohly sociální síť zbavit 50% jejích příjmů.

Bylo těžké uvěřit, že Apple bude s postojem Facebooku souhlasit. Ale včera v noci v Cupertinu bylo oznámeno, že odkládají implementaci ochranných mechanismů v systému iOS 14 na příští rok. Podle zástupců společnosti tímto způsobem reagovali na žádosti vývojářů, kteří dostávají příjem výhradně z reklam umístěných v aplikacích. To znamená, že vazby mezi těmito společnostmi jsou opravdu pevné a Apple se rozhodl dát vývojářům více času na přípravu nových pravidel, které sebou přináší vypracování nových metod pro zvýšení relevance reklamy.

Apple se k této situaci oficiálně vyjádřil: “Věříme, že technologie musí chránit základní právo uživatelů na soukromí.” To znamená, že jim musíme poskytnout nástroje, které potřebují, aby pochopili, které aplikace a weby mohou sdílet své údaje s jinými společnostmi pro reklamní účely, a také nástroje, které tomuto druhu sledování zabrání. Tento parametr máme povolený, systém uživatele upozorní na možnost povolit nebo zakázat sledování pro každou aplikaci zvlášť. Chceme však dát vývojářům čas na provedení nezbytných změn. Požadavek na použití mechanismu povolení sledování tedy vstoupí v platnost až počátkem příštího roku. “

Zdroj: ArsTechnica

 

Pokračovat ve čtení
Placená propagace
Začít komentovat
Placená propagace

Návody | Tipy

Zajímavé odkazy

iMore.cz – Eshop s příslušenstvím a náhradními díly pro Apple iPhone, iPad i Watch za výhodné ceny a s opravdu rychlým dodání, do 24h

MacBookarna.cz – Bazar s použitými Apple MacBooky PRO/AIR/WHITE se zárukou

SmartyHodinky.cz – Obchod se zaměřením na chytré hodinky za skvělé ceny!

Vše co potřebujete vědět o mobilních tarifech najdete v našem přehledu.

Placená propagace

Poslední recenze

Oblíbené články