Sledujte nás na sociálních sítích

Články

Apple se brzy stane první společností v historii s hodnotou 3 biliony dolarů

Napsal

dne

V životě existují tři jistoty: smrt, daně a to, že se nový iPhone dostane na titulní stránky novin. Předtím, než byl na trh nedávno uveden zbrusu nový iPhone 13, měl Dan Ives z investiční společnosti Wedbush Securities plné ruce práce s tím, aby médiím vysvětlil, jak nový produkt vyveze technologickou firmu do roku 2022 na vlně 3 bilionů dolarů –⁠ a že se stane vůbec první společností v historii, které se to podaří. Zatímco většina z nás si takovou částku jen stěží dokáže představit, Apple nepochybně už spřádá další kroky, protože bude chtít udržet náskok před konkurencí – otázkou je, jak toho hodlá docílit? Tohle je pět věcí, které se od nich může začínající podnikatel naučit.

Rozhodující je konzistentnost

Když se řekne společnost Apple, pravděpodobně se vám vybaví jedna až dvě věci. Tou první je ikonické logo: napůl ohlodané jablko, které se objevuje na všech jejích výrobcích od iPadů až po chytré hodinky Apple. Tou druhou je uhlazený, elegantní vzhled, který ztělesňuje zaměření společnosti na technologické inovace – cílem je, abyste se při používání cítili elegantně.

Tyto dva aspekty jsou skvělým příkladem konzistentnosti značky. Zákazníci vědí, co dostanou, bez ohledu na produktovou řadu. Logo a elegantní a uhlazený dojem se stávají synonymem kvality, aniž by to společnost musela sama jakkoli komunikovat.

I když jistě najdete zařízení se systémem Android, která mají lepší poměr ceny a výkonu než jejich ekvivalenty od společnosti Apple, společnost Apple je často svojí konzistentností převálcuje. Lidé si totiž vybaví logo, elegantní fazónu chytrého telefonu a okamžitě si to spojí s kvalitou. Konzistentnost je nejlepším druhem marketingu.

Pokud je váš produkt dostatečně dobrý, nepotřebujete žádné speciální nabídky

Když už mluvíme o kvalitě, Apple se rád odlišuje, což je vidět na povážlivé absenci marketingových kampaní. A přitom speciální nabídky a akce jsou něčím, co je běžné v každém odvětví zahrnujícím prodej.

Obchody nabízejí velké slevy na Black Friday. Nově vzniklé stránky pro hráče, jako jsou nová online kasina, se snaží vybudovat si zákaznickou základnu pomocí speciálních uvítacích bonusů. Ale Apple? Ten nemá nic.

Není to nedopatření, ale záměrná marketingová taktika. A staví na filozofii Steva Jobse z dob, kdy společnost Apple zažívala stratosférický růst. Věřil, že být měřítkem kvality je klíčové, protože „lidé nejsou zvyklí na prostředí, kde se očekává vynikající kvalita“.

Jinými slovy, nevěřil v to, že by produkty své společnosti ponížil na úroveň každodenního světa výhodných nákupů a slev. Za prvé byl přesvědčen, že jsou dostatečně dobré na to, aby se prodávaly za plnou tržní cenu, a za druhé, že snižování cen vyvolává v mysli spotřebitelů podvědomý poplach – instinktivně si říkají, že nižší cena znamená nižší kvalitu bez ohledu na to, jestli je to pravda.

Ostatně, sám Jobs prohlásil: „jeden homerun je mnohem lepší než dva doubly“, neboli prodávat jeden kvalitní výrobek za skutečnou hodnotu je lepší než prodávat dva horší výrobky za nižší cenu.

Konec provizí z nákupů v aplikacích? Apple musí provést změnu v App Store - WN24.cz - World News 24

Vytvářejte konzistentní příjmy propojením vedlejších produktů s vaším hlavním produktem

Nákup spotřebitele nemusí skončit v okamžiku, kdy si koupí produkt. Jedním z hlavních faktorů vzestupu společnosti Apple k hranici třech bilionů dolarů byl její úspěch na trzích souvisejících s jejími charakteristickými produkty.

Chcete poslouchat hudbu ze svého zařízení Apple? K tomu vám nestačí obyčejná sluchátka, ale budete potřebovat sluchátka AirPods. Chcete svůj iPhone nabíjet? Budete potřebovat něco, co podporuje Apple, například kabel Lightning, který je pro společnost obrovským zdrojem příjmů. Mezi mnoha lidmi je nepopulární, a dokonce i mezi některými vládami, které by raději nabídly zákazníkům univerzální nabíječku.

I když Apple z lidí peníze rozhodně netahá, nákupy jinde zákazníkům značně ztěžuje. Mnoha zákazníkům společnosti Apple je to samozřejmě jedno, protože mají její výrobky prostě rádi. Je to chytrá obchodní taktika, která pomáhá udržovat pokladnu společnosti plnou.

 

Inspirujte se v jiných odvětvích

Apple je tak úspěšný díky svému otevřenému pohledu na svět, který přebírá nápady z jiných odvětví. Inspirací pro vynikající zákaznický servis se například stal hotelový průmysl. Když Steve Jobs otevíral první prodejny Applu, ptal se zaměstnanců, kde se setkali s nejlepšími zákaznickými službami. Většina odpovědí směřovala k návštěvám pětihvězdičkových hotelů nebo letovisek. Jobs se rozhodl poslat všechny vedoucí prodejny na školení do hotelu Ritz, aby se ujistil, že vědí, jak se chovat k zákazníkům. A zábavná je i historka, jak o Vánocích sám zafungoval jako ten nejlepší pracovník zákaznického servisu.

Zákazníci společnosti Apple se rádi vracejí, protože si s návštěvou obchodu Apple spojují pouze příjemné zážitky, což částečně vysvětluje, proč je společnost jednou z předních světových korporací.

 

Buďte vždy o krok napřed před svými zákazníky

Možná jste slyšeli o lehce děsivé technologii společnosti Amazon, která ví, co si chcete koupit, ještě než vás to samotné napadne. Jedná se o takzvanou prediktivní službu a její verzi hojně využívá i společnost Apple prostřednictvím obchodu Apple Store, i když v o něco méně vtíravé podobě než Amazon.

Nástroj zaznamenává, na které aplikace se zákazníci při prohlížení dívají a které kupují. Umí také zjistit, jak pravidelně používáte aplikace, které máte v telefonu, které se vám líbí a které ne, a které mažete.

Společnost Apple tímto způsobem využívá nejmodernější metody průzkumu trhu, aby byla o krok napřed před myšlením svých zákazníků. Místo přímých otázek, na které mohou lidé potenciálně odpovídat nepravdivě, mají přímý přístup k jejich myšlenkám a činům. Na základě toho se pak mohou rozhodovat, které produkty budou vyvíjet a uvádět na trh a jak budou formovat své budoucí marketingové kampaně.

Ačkoli ne každá společnost má přístup k takto sofistikovaným datům, jsou věci, které mohou menší firmy udělat, aby dosáhly podobných výsledků. Jednou z těchto věcí je neptat se při průzkumu trhu pouze na to, zda se zákazníkovi produkt líbí, ale i na to, jak by ho hodnotil v porovnání s ostatními položkami, což umožní hlubší vhled do jeho myšlení.

Koneckonců, zkoumání způsobu myšlení je klíčové, a zvlášť u firem s obratem 3 biliony dolarů…

Why Can't Other Tech Companies Be Apple? - SlashGear

Pokračovat ve čtení
Začít komentovat
Placená propagace

Návody | Tipy

Zajímavé odkazy

iMore.cz – Eshop s příslušenstvím a náhradními díly pro Apple iPhone, iPad i Watch za výhodné ceny a s opravdu rychlým dodání, do 24h

MacBookarna.cz – Bazar s použitými Apple MacBooky PRO/AIR/WHITE se zárukou

SmartyHodinky.cz – Obchod se zaměřením na chytré hodinky za skvělé ceny!

Vše co potřebujete vědět o mobilních tarifech najdete v našem přehledu.

Poslední recenze

Oblíbené články