Sledujte nás na sociálních sítích
Girl in a jacket

Články

Apple – průkopnická společnost, ikona pro mnoho generací

Napsal

dne

Při vyslovení názvů společností Tesla, Virgin, Apple, Nike nebo Patagonia nám přijdou na mysl slova jako novátorská, průkopnická, pionýrská, avantgardní… a to naprosto oprávněně. Právě společnost Apple, kterou na apríla roku 1976 založil vizionář Steven Jobs se svým vysokoškolským spolužákem Stevem Wozniakem, je synonymem inovace, vysoké kvality a nadčasového designu.

Počáteční myšlenkou při založení společnosti bylo vytvořit uživatelsky jednoduchý počítač, který by mohl být v každé kanceláři a každé domácnosti. Vše začalo postupně vznikat v garáži, kdy dvojice stavěla počítač Apple I, ale bez příslušenství, jako je klávesnice nebo monitor. Apple II pak dostal revoluční barevnou grafiku a přátelé se začali radovat s narůstajícího prodeje, který během dvou let vystoupal na 117 milionů dolarů a v roce 1980 se společnost Apple stala veřejnou.

Z Apple Computers však nejdřív odešel Wozniak a v polovině 80. let i Jobs, který mezi tím například koupil později velice úspěšnou firmu Pixar, která exceluje v počítačové animaci filmů.

PHOTO by Pxhere, Public Domain CC0

I když se Jobs nestal generálním ředitelem až do roku 2000, začal na konci 90. let opět spolupracovat se společností Apple, kdy přišel s novým operačním systémem a následně přišel s dalšími průkopnickými návrhy. Nejdřív představil iBook – osobní notebook, potom přišel s hitem v podobě iPodu, což byl digitální MP3 přehrávač, který okamžitě ovládl trh. Přenosné hudební zařízení se do té doby používalo v podobě „walkmanu“, mladší generace si už možná na magnetofonové pásky ani nepamatuje. S iPodem měl najednou každý fanoušek hudby nebo mluveného slova hudební knihovnu nebo osobní playlisty pohodlně ve svojí kapse. Na to skvěle navázala služba iTunes, jenž umožňovala spotřebitelům stahovat libovolné položky on-line.

V roce 2007 byl uvedený na trh iPhone s dotykovou obrazovkou a spustila se revoluce. Tenhle produkt se stal jedním z vůbec nejúspěšnějších výrobků na světě. Tím se strhl úplně nový trend, který začal udávat tón pro ostatní technologie a digitální společnosti. Nedávno byl představený model iPhone 13 a svými inovativními upgrady nás rozhodně potěší. Poté následoval iPad a Apple Watch.

Aplikace a Apple jdou ruku v ruce. Jedná se o další moderní myšlenku, která nakonec vyústila v App Store. V roce 2008 bylo během prvního měsíce spuštění zakoupeno neuvěřitelných 60 milionů aplikací. V dnešní době si bez mobilních zařízení neumíme život vůbec představit, protože se staly nezbytnou součástí dennodenních aktivit, ať se podíváme po ránu na předpověď počasí, využijeme praktického internetového bankovnictví pro správu peněz, měříme si fyzické aktivity jako nachozené kroky či naběhané kilometry, bystříme si mozek praktikováním mentálních aktivit hraním pokeru, šachů nebo dámy anebo se mrkneme na oblíbené sociální sítě. Kdo by byl předpověděl, že vynález aplikací bude mít tak masivní efekt na náš život od ranního probuzení s aplikací budíku po usínání s aplikací monitorování spánku.

Dokonce i streamovací servis, který dnes známe pod názvem Apple TV, začal ve svém ranném stádiu u značky Apple. V roce 1993 se na trhu krátce vynořila Macintosh TV s dodatečným zařízením. Ale vzhledem k nízkému prodeji byl produkt stažený. Nicméně později se objevily další generace zmíněného produktu a dnes patří Apple TV mezi nejoblíbenější a nejobsáhlejší streamovací služby, včetně videí, hudby, her, podcastů nebo si lze půjčovat filmy a různé pořady z ostatních služeb, jako je YouTube, Hulu, Netflix, Disney+ a dalších.

Apple Watch patří mezi další z ikonických produktů téhle inovativní společnosti. Oficiální uvedení v roce 2015 spustilo lavinu, staly se velice rychle nejprodávanějším nositelným zařízením. Tyhle „smartwatch“ dokážou spolehlivě monitorovat fitness, zdravotní funkce a zastoupit telekomunikační zařízení. Každá řada přichází v několika barevných variantách a velikostech a tvoří současně módní doplněk. Spotřebitel si může vybrat z exkluzivních pásků a digitálních podob ciferníků. V Apple se rozhodli spojit s Nike a Hermès, aby zajistili nejlepší možné estetické možnosti pro svoje zákazníky. Přestože fungují primárně v synchronizaci s iPhonem, můžou se samostatně připojit například k síti Wi-Fi.

Čím nás společnost Apple ještě v budoucnu překvapí kromě ohlášených uvedeních pro rok 2021, zatím netušíme. Ale dá se očekávat, že nás ohromí úžasným a inovativním produktem, který možná spustí další revoluci v doposud známé technologii.

Pokračovat ve čtení
Placená propagace Kruh
Začít komentovat

Návody | Tipy

Zajímavé odkazy

iMore.cz – Eshop s příslušenstvím a náhradními díly pro Apple iPhone, iPad i Watch za výhodné ceny a s opravdu rychlým dodání, do 24h

MacBookarna.cz – Bazar s použitými Apple MacBooky PRO/AIR/WHITE se zárukou

Poslední recenze

Oblíbené články