Proč iPhone 11 nepomůže společnosti Apple zvýšit prodeje.

Očekávaná prezentace Apple Keynote, na které bude představen iPhone 11 a další zajímavé produkty se urychleně blíží a podrobnosti o finálním vzhledu již prozradil autoritativní analytik Ming-Chi Kuo. Prognózy se opakují neustále dokola a tak není pochyb o pravdivosti jeho slov. Kromě těchto informací jsme se však ještě dozvěděli daleko cennější názory týkající se následujících prodejů.

Jak uvádí ve svém posledním prohlášení, očekává snížení prodeje až o 10% – to znamená, že ve zbývající části roku 2019 bude v Cupertinu prodáno maximálně 70 milionů kusů iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max. Jak to vypadá, nové modely opravdu nebudou příliš zajímavé a nepomůžou dostat Apple ze současných problémů. Tržby kalifornské společnosti opravdu klesají a odborník Ming-Chi Kuo uvedl, že v průběhu roku 2018 byly příjmy společnosti Apple udržovány pouze na úkor starých chytrých telefonů – iPhone 6s, iPhone 7 a iPhone 8. Právě oni přinesli Applu většinu peněz. To vysvětluje, proč se vedení společnosti tak zdráhá sdílet data o prodeji iPhone.

Pro společnost je velmi obtížné se s takovou situací vyrovnat a Apple bude chtít nějak kompenzovat pokles tržeb, například výnos ze služeb. Jen v tomto roce pocházelo 70% veškerého zisku z hudebního průmyslu ze streamovacích služeb. Společnost Apple se proto vydala cestou Amazonu a Google a uvolnila karty Apple Card, Apple TV +, Apple Arcade a další služby. Možná Apple začne vyrábět a prodávat levný smartphone, díky kterému může růst počet uživatelů těchto služeb, což mu dává ještě větší zisk. Nakonec vše vede k tomu, že iPhone bude distribuován na základě předplatného.

Všechno je jednoduché – zisk, který služby Applu přináší se odvíjí od prodeje chytrých telefonů. Služby pro Apple zahrnují iCloud, Apple Pay, Apple Music, stejně jako prodej hudby a filmů na iTunes a prodej aplikací v App Store. Pokud prodej iPhone neroste, proč by služby měly přinést více? Smartphony Apple se proto v každém případě stanou dostupnějšími. Nyní je iPhone aktualizován v průměru jednou za 4-5 let, protože trh je přesycený – každý, kdo chtěl koupit nový smartphone, jej již vzal a používá. Apple chápe, že je stále obtížnější přilákat nové uživatele: je čas „vytlačit“ co nejvíce z publika, které se v průběhu let vytvořilo. Letošní iPhone však tento problém nedokáže vyřešit.


Jsme kreativní tým, který denně prostřednictvím svého internetového portálu FanApple.cz šíří nejnovější zprávy o dění kolem společnosti Apple. Nedílnou součástí je také tvorba recenzí na zajímavé aplikace a počítačové zařízení. Podívejte se sami na http://www.fanapple.cz