Black Friday: Jak se (ne)stát obětí podvodu lákavé nabídky?


V dnešních dnech se snad v každém obchodě setkáte s nabídkou Black Friday, která je již několik let populární také v České republice. Jedná se o marketingovou akci po vzoru Spojených států a Kanady, která je spojená s výprodejem a velkými slevami obchodníků. Média vás „lákavou“ nabídkou doslova pohltí, ať se jedná o televizní reklamy, či jinou inzerci v novinách – hlavním cílem je nalákat zákazníky na snížené částky u různých produktů. V zahraničí si můžete v rámci této akce pořídit opravdu levné zboží, které se například reálně doprodává. Jak je to v běžné praxi? Čtěte dál…

Jak je to ale s nabídkou například u některých českých prodejců? Jedná se o „svátek“ reálných slev, nebo marketingový klam? V některých případech jsou produkty, zejména elektronika opravdu za nižší ceny, než se v předchozích měsících prodávaly, avšak je třeba jednat v tomto směru velmi opatrně.

Již několikrát se totiž stalo, že prodejce částku za zboží před zahájením Black Friday akce uměle navýšil, aby mohlo dojít k následnému snížení, ideálně čím více procent, tím lépe, na to totiž zákazníci slyší nejvíce. Samozřejmě se tímto nechceme dotknout některého z prodejců, avšak stát se to může – pro vás jako zákazníky a čtenáře jsme si připravili několik tipů, jak vyzrát na takové podvodné nabídky. Výprodej a snížené ceny můžete očekávat zejména u starších (například loňských či jiných modelů), které vystřídaly modely novější a tak je zcela jasné, že skladové zásoby před novým rokem musí pryč a to rychle.

U cenově nejzajímavějšího zboží mívají e-shopy na skladě pouze několik kusů, což jasně vyvolává u zákazníků naději, že něco získají levněji a pokud nebudou jednat, tak to koupí někdo další. U dalších nabídek můžete například objevit prodejní cenu sníženou a přeškrtnutá částka u výrobku prezentuje částku doporučenou výrobcem. V minulosti již proběhlo několik „monitoringů“ tedy sledování manipulace s cenami na e-shopu. V předchozích dnech se cena lehce zvedne, následně pak opět klesne, takže pokud někde objevíte akci se slevami až 80%, nejdříve si prostudujte, zda tomu sleva opravdu odpovídá.

  1. Porovnejte si cenu zboží ve slevě s ostatními e-shopy
  2. Sledujte částku výrobku před spuštěním Black Friday akce
  3. Na srovnávačích si můžete prohlédnout historii cen u daného produktu
  4. Reálné zlevnění očekávejte spíše u produktů, které jsou například z loňské kolekce
  5. Nesprávné účtování u pokladny – Zkontrolujte si částku na účtence
  6. Sledujte diskuze o slevové akci u vybraného prodejce
  7. Nízká cena neznamená kvalitní a spolehlivý výrobek – ověřte si recenze
  8. Posledních pár kusů = výhodná koupě? Jedná se pouze o marketingový tah

Jsme kreativní tým, který denně prostřednictvím svého internetového portálu FanApple.cz šíří nejnovější zprávy o dění kolem společnosti Apple. Nedílnou součástí je také tvorba recenzí na zajímavé aplikace a počítačové zařízení. Podívejte se sami na http://www.fanapple.cz